Waterstof Versus Batterij…

Posted by on dec 13, 2016 in duurzaam, energie, FCEV / FCV, HRS (Hydrogen Refuelling Station), waterstof vulstation | 0 comments

ANWB Wegenwacht rijdt op waterstof

Daar gaan we weer. Het zoveelste stukje waarin voorkeur wordt gegeven aan “elektrische auto” boven waterstof auto. Ik zal kort zijn (wederom)
1. Men spreekt van “elektrisch versus waterstof” Waterstof = Elektrisch
2. Met zevenmijlslaarzen komt men tot de conclusie dat waterstof infrastructuur naast toepassing voor mobiliteit vrij weinig andere mogelijkheden biedt. Het tegenovergestelde is waar! Waterstof vervult een belangrijke rol in power to gas oplossingen en absorptie van overtollige (duurzame) energie, buffering dus. Daarnaast kan waterstof over grote afstanden (verre windmolenprojecten) zonder enig transportverlies door pijpleidingen worden vervoerd.
3. De snelheid van tanken is en blijft voorlopig bij waterstof veel sneller dan bij batterijen.
4. Zwaar transport wordt, wederom, geheel buiten beschouwing gelaten. Citeer me gerust. Mijn voorspelling is: “batterij voertuigen zullen benzine wagens volledig gaan vervangen en waterstof wagens zullen geheel de plaats in gaan nemen van diesel mobiliteit.”
5. Ambulances, taxi’s, brandweer, pakketbezorgers, politie: allemaal waterstof. Maar let op! Een waterstof auto heeft ook altijd een batterij! Juist de combinatie maakt het zo sterk.

Commentaar naar aanleiding van een bericht op: www.duurzaambedrijfsleven.nl/